salwa
alhamdulillah ALLAH SWT masih memanjangkan umurku dan memberiku kesihatan yg baik..
sudah 3 hari aku x update blog...mungkin kekekangan waktu yg teramat mencemburui...erm..sebenarnya time management memainkan peranan yg terpenting dalam menguruskan aktiviti harian...pada hari khamis lepas, aku just stay at ofis menyiapkan tugasan yg tertinggal...alhamdulillah da settle...posting kt forum, update blog..berjaya jgk post kt forum sbgaimana yg ditugaskan..walaupun pada mulanya rasa xmampu utk ku lakukan..tapi tu sebelum cuba...bila dah cuba,boleh je...sbb kadang2 kita xyakin dengan kemampuan diri, rasa susah la, rasa xmampu la, rasa x berjaya la..tu semua adalah bisikan2 lemah yg mampu melemahkan kita...dengan pertolonganNYA insyaallah kita mampu lakukan..

pada hari jumaat, semua orang stat bercuti sempena LABOUR DAY atau hari pekerja...wah bestnya cuti kan..dapat buat byk benda kt bilik...tapi aku kena korbankan sedkit waktu yg ada untuk membantu K.NOR (isteri Encik Faizir) menyiapkan dadih untuk event pada hari sabtu dengan ditemani K.Huda...2 orang kawanku ada keje...xdapat nk luangkan masa bersama..but, it's ok, luangkan masa untuk bantu memeka yg memerlukan,masa kita xkan rugi sedikit pun...alhamdulillah k.Huda sanggup meluangkan waktu bersama bg membantu...thanks k.Huda...seronok sgt dapat luangkan masa bersama keluarga ini..:-) masa tu, Encik Faizir keluar, ada keje katanya..tinggallah K.Nor,Ain n Firdaus (anak Encik Faizir), K.Huda n aku..K.Huda melayan telatah Ain n Firdaus manakala aku membantu K.Nor di dapur..erm...sepanjang perjalanan, dalam LRT pada hari jumaat amat lengang sekali...boleh di bilang dgn jari orang yg naik LRT...YA ALLAh...jika hari bekerja sama macam hari ni...alangkah seronoknya...

hari Sabtu, aku meluangkan masa dengan seorg adik ni, menemani dia menyiapkan tugasannya..sebenarnya adik ni mempunyai problem yg boleh di kira besar jgk..YA ALLAh...kurasakan x mampu menghadapi dugaanMU..tapi ku tahu YA ALLAH, ENGKAU x akan memberi ujian atau dugaan buat hambaMU sekiranya hambaMU xmampu menghadapi ujian itu..selama 3 jam,aku mendengar,memberi advice ape yg patut, mencadangkan solution utk adik ni..alhamdulillah at the end, dia yg pada mulanya xmampu utk mengukir senyuman kerana fikiran diserabutkan dengan masalah yg ada, mampu utk ukirkan senyuman...moga2 dia mendapat sesuatu dari ape yg dibincangkan...

hari ni,AHAD...aku kira hari yg agak memenatkan..sbb kena tukar bilik..aku ingatkan boleh nk stay kt bilik yg sama..tapi kena tukar bilik..bukan setakat bilik yg kena tukar..dengan block skali kena tukar..dari block aku ke block yg sebelah..terpaksalah mengemas dan memunggah barang2 ke block sebelah.."ya ALLAh sakitnya bahu mengusung barang2 walaupun xbyk sgt pun...xpe..ujian ni..org lain pun kena angkat barang2 jgk..byk plak tu...lagi penat..." hati kecilku berbisik.."
0 Responses

Post a Comment