salwa
Alhamdulillah masih mampu utk ku hirup segarnya udara ciptaanNYA...:-)

SURAT-MENYURAT
untuk tugasan hari ni aku stay at ofis je...kena siapkan surat..erm..nak buat surat ni bukan senang jugak..kena guna ayat yg formal...nk kena susun ayat...sebelum ni kalau nk tulis..campur aduk je..kadang2 bm + bi, guna ringkasan je..bila buat surat ni, memang kena formal...kena ikut formatnya...erm...mmg xlulus rasanya nk buat surat..ye la..dulunya blaja teori je...bila dah praktikal, lain je jadinya...erm..nasib baik la dapat trainer yg ok ( abang Mad la...sape lagi..hehe) dia yg meng edit surat...alhamdulillah semalam sempat siapkan surat penghargaan untuk diberikan kepada Encik Azman, Encik Ismail..orang yang memberi kerjasama bagi memudahkan projek amal ini....bila surat da settle, aku meng edit proposal Encik Faizir untuk perniagaan dadihnya...then, buat satu lagi surat sokongan untuk proposal my sweet dadih...erm..at last berjaya settle surat..yey, yey....

ONE MORE CASE
semalam sampai lewat kt bilik...bila da settle mengemas ape yang patut..roomate ajak borak kejap...biasala bila dapat rumate baru, kena berkenalan la sedikit sebanyak..Alhamdulillah, rumate baru semuanya ok..cuma aku x berkesempatan kenal lebih dekat...al-maklumla, mata asyik nk tertutup je...seawal mungkin aku nk lena...last2, aku minta diri untuk zzzz...hampir kul 11.30 aku rasa dah lena dah kot...tido yg lena..tiba2 dikejutkan dengan panggilan misteri pada pukul 2 pagi...aku yang mamai terus angkat telefon tanpa tengok pun sape yg cal...aku dengar suara esakan di hujung talian....oh...kawan aku rupanya...aku namakan dia IRA..ira cal aku menangis teresak2...xcakap ape2 pun..last2, mata aku yg ngantuk, fikiran yg mamai tadi, terus hilang...mata jadi segar bugar...kerana aku risau sangt dengan dia, nape dia sampai nagis teresak2....ada sesuatu yg buruk menimpanya kah...??bergaduh dengan seseorang kah..?? macam2 kemungkinan yg aku fikir...setelah dia reda sedikit aku bertanya, nape ira..?ada ape2 yg boleh sy tolong...?dia bgtau yang memang dia nk minta tolong dengar masalah dia yang agak rumit dan melibatkan nyawa seseorang...ya ALLAH..sampai melibatkan nyawa ni..kes ape ira...? Ira pun stat bercerita sambil diiringi esak tangis...untill the end...YA ALLAH...beratnya dugaanMu ya ALLAH untuk menguji imanku yang lemah ini ya ALLAH..hampir kul 4 pagi ira memutuskan talian setelah dia tenang dan ok sedikit...aku bagi sedikit kata2 semangat untuk Ira...moga2 Allah permudahkan urusan ira dalam mengharungi hidup....


0 Responses

Post a Comment